0. Pierwszy kontakt
To moja nazwa dla pierwszego większego kontaktu pomiędzy nami, a Klientem, który decyduje się na współpracę. Może mieć formę wymiany maili, dłuższej rozmowy telefonicznej lub spotkania na żywo. Jego celem jest omówienie przebiegu współpracy, jej ogólnych zasad, odpowiedzi na wszelakie pytania Klienta, jakie mogą się pojawić. Pierwszy kontakt nigdy nie jest płatny ani zobowiązujący. W jego trakcie nie omawiamy też dokładnych wytycznych do projektu – na to jeszcze przyjdzie czas :)
1. Pierwsze spotkanie
- W trakcie tego spotkania podpisujemy umowę na projekt, która jest gwarancją rozpoczęcia prac projektowych w ustalonym, dostępnym terminie.
- Wstępna rozmowa na temat potrzeb, funkcji pomieszczeń, gustu Klienta, aby wstępnie nakreślić, jak miałoby wyglądać jego wymarzone wnętrze. Przez Klienta – by dopytać o sensowność konkretnych rozwiązań, praktyczność rozważanych materiałów, możliwości ustalonego budżetu.
2. Inwentaryzacja
Pomiar mieszkania / domu z natury, zazwyczaj wykonywany podczas pierwszego spotkania. Inwentaryzacja jest istotna dla dokładnego przygotowania rysunków wykonawczych. W przypadku projektów na terenie Warszawy i okolic, wykonujemy inwentaryzacje w ramach ceny projektu. W przypadku projektów poza tymi rejonami, pracujemy najczęściej na rzutach deweloperów lub/i pomiarach dostarczonych przez Klienta. Na życzenie Klienta możemy przygotować podrys i wytyczne pod wykonywaną przez niego inwentaryzację.
3. Analiza potrzeb
- Ankieta dotycząca wytycznych do projektu - to dedykowana lista pytań przygotowana pod konkretnego Klienta, aby poznać preferencje konkretnych rozwiązań funkcjonalnych, kolorystykę, wytyczne, budżet Klienta.
- Inspiracje - zebranie przez Klienta inspiracji wnętrz z Internetu, które odpowiadają preferowanej stylistyce, posiadają konkretne rozwiązania, które Klient chciałby zastosować w swoim wnętrzu, przedstawiają połączenia kolorystyczne, wpisujące się w gust Klienta
To wszystko prowadzi do przeanalizowania i spisania wytycznych projektowych, które są później bazą do wszystkich następnych etapów projektu.
4. Układ funkcjonalny wnętrza
Są to rzuty funkcjonalne pokazujące ogólny układ mebli i wyposażenia. Zwykle proponujemy 3-4 koncepcje dla każdego pomieszczenia, by pokazać ich potencjał. W zależności od potrzeb, koncepcje mogą być zaproponowane wg podstawowego układu pomieszczeń lub mogą przewidywać przesunięcia ścian, wydzielenia dodatkowych pokoi, zmiany większe i mniejsze. Koncepcje projektowe przesyłamy mailowo do Klienta i po otrzymaniu wytycznych dotyczących tego, co w której koncepcji podobało się najbardziej – tworzymy układ funkcjonalny, będącą połączeniem poprzednich.
5. Szkic budżetu
Bierze on pod uwagę szacunkowe koszty robocizny oraz mebli na zamówienie, a także ceny mebli i wyposażenia, które znajdą się w projekcie. Dzięki takiemu szkicowi Klientowi łatwiej poruszać się po kosztach, jest w stanie stwierdzić, czy w coś chce zainwestować mniej lub więcej. Przy poszukiwaniach ekipy remontowej czy stolarza łatwiej jest mu też dokonać wyboru pozwalającego na zmieszczenie się w budżecie, bo jasne jest, jakie kwoty zostały w nim uwzględnione (a jak wiadomo cenniki poszczególnych wykonawców mogą się między sobą drastycznie różnić).
6. Wizualizacje (3-7 ujęć każdego pomieszczenia)
Tworzenie wizualizacji to najbardziej kreatywna część całego procesu, bo właśnie na tym etapie powstaje obraz, jak co ma wyglądać. Zaczynając od kolorów, przez dobór materiałów, projektowanie mebli, dobieranie oświetlenia. Całość jest oparta na omówionych wcześniej inspiracjach, wytycznych projektowych oraz zaakceptowanym układzie funkcjonalnym. Co ważne, już na etapie wizualizacji dobieramy konkretne wyposażenie tak, by miało szansę wpasować się w gust i budżet klienta. Nie umieszczamy na wizualizacjach przypadkowych mebli czy lamp, nad którymi później, w trakcie realizacji, trzeba się zastanawiać – skąd je wziąć i jakim cudem mają się zmieścić w budżecie :) Wszystko jest od początku do końca przemyślane. W ramach projektu kompleksowego proponujemy Klientom możliwość trzykrotnego wprowadzenia poprawek do wizualizacji. (1 poprawka to wszystkie uwagi do wizualizacji zebrane w jednej wiadomości e-mail)
7. Dokumentacja techniczna w formacie A3 (zwymiarowane rysunki w skali 1:50)
Gdy ostateczne wersja wizualizacji zostanie zaakceptowana przez Klienta, możemy przechodzić do rysunków wykonawczych. Są to bardzo szczegółowe, rysunki 2d, które pozwalają ekipie remontowej, stolarzowi i wszelakim wykonawcom zrealizować projekt tak, by wyglądał jak na wizualizacjach. W skład rysunków wykonawczych wchodzą:
- rysunek inwentaryzacji
- koncepcje projektowe
- układ funkcjonalny
- projekt ścian (wyburzenia, układ docelowy)
- projekt zmian elektryki
- projekt zmian hydrauliki
- projekt podwieszanych sufitów
- projekt podłóg
- projekt malowania ścian
- projekt układu płytek (łazienka)
- projekt mebli na wymiar
- rzuty ważniejszych ścian
8. Lista zakupów
Nasze propozycje zawsze są identyczne lub zbliżone do tych z wizualizacji. Oczywiście ostateczna decyzja o zakupie produktu z naszej listy lub spoza niej jest decyzją Klienta, stworzona przez nas lista wyposażenia ma być z założenia pomocna, a nie obligatoryjna.
Lista ta zawiera wszystkie produkty, które są potrzebne do realizacji projektu:
– okładziny ścienne i podłogowe, (płytki, podłoga, sztukateria, lamele, panele 3d, tapeta)
– armaturę (baterie łazienkowe i kuchenne)
– sanitariaty (umywalka, misa wc, brodzik, wanna, zlew)
– drzwi i listwy przypodłogowe
– farby, tynki dekoracyjne
– oprawy oświetleniowe (lampy wiszące, punktowe, podłogowe, kinkiety itp.)
– meble ruchome (stół, krzesła, sofa/narożnik, łóżko itp.)
– dodatki (zasłony, plakaty i ramy, lustra)
– robocizna (z szacowaną ceną)
– meble na zamówienie (z szacowaną ceną)
W praktyce lista wyposażenia to długa tabela zawierająca poniższe informacje przy każdym produkcie:
– zdjęcie proponowanego produktu
– nazwę proponowanego produktu
– uwagi, ważne informacje na temat produktu
– wymiary
– potrzebną ilość (w sztukach metrach kwadratowych lub metrach bieżących)
– cenę (ceny przepisujemy ze sklepów internetowych i stron producentów, mogą nie zawierać kosztów dostawy czy ewentualnych innych dodatkowych kosztów, mogą się również zmieniać w czasie)
– link do strony producenta lub sklepu, gdzie można produkt zamówić
Na końcu tabeli umieszczamy również listę elementów, których specyfikacja nie obejmuje. Będą to na przykład: żarówki, wyposażenie szafek, koszty transportów, elektronika, materac, osprzęt, pralka i suszarka bębnowa.
Bonus (po zakończeniu współpracy)
- wsparcie na etapie realizacji projektu w przypadku wątpliwości lub pytań (kontakt telefoniczny lub mailowy)
- propozycja zamiennych produktów w przypadku braku pozycji z zestawienia na etapie realizacji projektu
Przykładowy projekt kompleksowy:
zobacz jak wyżej wymienione elementy projektu wyglądają w praktyce
projektu kompleksowego - najczęściej wybieranego projektu z oferty n.strzyga
Proces projektowania
Menu
godziny otwarcia:
Pon - Pt : 8:00-16:00
telefon: 503 367 217
e-mail: projekty.n.strzyga@gmail.com
ul. Prażmowska 6, 05-505 Łoś
NIP: 1231292279
Biuro Projektowe
N.Strzyga Natalia Strzyga
Natalia Strzyga 2021 | Wszelkie prawa zastrzeżone